Poprawiamy fabrykę

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • 106op
    Classic
    • 2010
    • 11

    Poprawiamy fabrykę

    Zamieszczone przez gebek
    Pizza była ''picantna'' :?:
    Picantna na wypasie!
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    #2
    Poprawiamy fabrykę

    Ponieważ mojej kurze (pseudonim artystyczny: white bitch) pękła juz jakiś czas temu stówka to mogę już podzielić się moimi modyfikacjami które serwisy nigdy same od siebie nie zaproponują. ... częściowo to dotyczy samej eksploatacji, ale to też ma znaczenie


    1. Świece i LPG. Zdecydowanie polecam Vline 27 zamiast V24 ze względu na mniejszy fabrycznie odstęp 3 elektrod. Auto lepiej odpala, ma lepszy dół podczas przyspieszania, i spalanie jest pełniejsze.

    2. Olej w skrzyni. Miałem wrażenie, że od początku fabryka zalała pierwszy lepszy dostępny na pierwszy montaż. Ja zmieniłem na Fuchs 75W oraz dodałem AR9100.
    Skończyły się zgrzyty, biegi fantastycznie się wklikuja, drążek chodzi niespotykanie lekko i komfortowo.

    3. Oleje do silnika. Tu nie warto oszczędzać i warto lać 0w30, 5w30 pełno syntetyczne. Jest wątek o olejach do benzyniaka nie będę powielać. Dodam że nie stosuje trybu long life. Warto też się przyjrzeć co ASO lub inne warsztaty proponują do zalania, w większości są to tanie oleje z nazwy syntetyczne.

    4. Filtry. Tutaj też uważam ze nie ma sensu żaden kompromis i dobre aftermarketowe filtry można nabyć mając pewność że parametry filtracji zostały zachowane. Ja używam jednej marki do której mam zaufanie...

    5. Dodatki do olejów. Ja wlałem ceramizer z certyfikatem tuv ale to jako zamrożenie stanu silnika.
    koledzy przy 160 kkm w tych silnikach mają panewki mocno zużyte, ja z czystego wyrachowania chce mieć spokój pomimo że oleje stosuję najlepsze jakie mogę. Czy działa ? Mniej pali lepiej się zbiera. Jeszcze lepszy dół. ..

    6. Dodatki do paliwa. Mam lpg więc relatywnie mało bakow wypalam. Wiem natomiast co można wyhodować nawet w benzynie stąd zawsze staram się mieć odpowiednie stężenie detergentów i modyfikatorow liczby okta nowej. Błędem jest natomiast czyszczenie po wielkim przebiegu układu paliwowego bo cały brud transpotrujemy do filtra i dalej do wtrysków. Tutaj prewencja jest najważniejsza in my opinion.

    7. Zbieżność. Cześć aut nawet jak odbieramy z placu od dealera ma już zawieszenie do korekty. Niestety nikt nawet nie wpada na to by nowe auto przebadać, ja pierwszą geometrię robiłem po wymianie amortyzatorów i było co poprawiać. Na mówiłem znajomego by w nowej O3 przy przebiegu 20 kkm sprawdził i faktycznie pojazd wykazywał symetryczne odchylenia co wskazywało by ze albo sam grzebal albo fabrycznie tak już było.

    To tyle. Nie chce pisać o regularnym podladowywaniu akumulatora bo po co komu akumulator ten sam przez 10 lat

    Komentarz

    • zsolpyw
      Elegance
      • 2012
      • 897

      #3
      Bardzo cenne uwagi. Konflikt pomiedzy producentem, ktory chce by auto po gwarancji sie sypnelo, a kierowca, ktory chce by jak najdluzej pociagnelo sie zaostrza :P

      Z mojej strony dodam wymiane oleju wspomagania. Tez serwisy uwazaja ze sie tylko dolewa, a wymienia wraz z nowa maglownica :P

      Kupujac stare auto, olej w skrzyni, w wspomaganiu , plyn hamulcowy zdecydowanie zmienic.

      Z okazji wymiany hamulcowego, wymienic w wysprzegliku !! mechaniki albo nie wiedza ze sie to robi, a jak wiedza to olewaja, bo - jak sie nic nie dzieje, to nie trza. .

      Jak w jednym temacie z forum widac, nawet w ASO trzeba walczyc by sie pofatygowali .. :twisted:
      Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

      Jeżdżę w blasku
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

      Komentarz

      • pedros
        RS
        • 2009
        • 1958
        • Volkswagen
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        #4
        Zamieszczone przez zsolpyw
        Bardzo cenne uwagi. Konflikt pomiedzy producentem, ktory chce by auto po gwarancji sie sypnelo, a kierowca, ktory chce by jak najdluzej pociagnelo sie zaostrza :twisted:

        Z mojej strony dodam wymiane oleju wspomagania. Tez serwisy uwazaja ze sie tylko dolewa, a wymienia wraz z nowa maglownica :P
        Widzisz do tego wogole nie zaglądałem ... Co wlales?

        Komentarz

        • zsolpyw
          Elegance
          • 2012
          • 897

          #5
          Poprostu olej do wspomagania, generalnie sa 2 rodzaje czerwony i zolty, do skody wchodzi zolty. Ja wlalem FUCHS, ale mysle ze najwazniejsze by byl poprostu nowy.
          Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

          Jeżdżę w blasku
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

          Komentarz

          • zbigzydecki
            Drive
            • 2010
            • 43

            #6
            Zamieszczone przez pedros
            oraz dodałem AR9100.
            a,co to jest i gdzie można to kupić,bo noszę się z zamiarem wymiany oleju w skrzyni,a nie wiem co to za dodatek.Oraz w jakiej proporcji się go dodaje.
            zibi

            Komentarz

            • mariush19
              Rider
              • 2009
              • 634
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #7
              zsolpyw, W jakimś wątku pisałeś że po wymianie płynu wspomagania kierownica ciężej chodziła? czy to wszystko już się ułożyło? i jest lepiej niż przed wymianą czy tak samo?
              Zamieszczone przez pedros
              1. Świece i LPG. Zdecydowanie polecam Vline 27 zamiast V24 ze względu na mniejszy fabrycznie odstęp 3 elektrod.
              również takie polecam i używam, są rewelacyjne ale do mojego AQY zaczynam szukać czegoś jeszcze lepszego, bo w te upalne dni, zaczyna wypadać zapłon na biegu jałowym, na co zresztą ten silnik jest bardzo uczulony. Może jakieś platyny, albo irydy przetestuję następnym razem.

              Komentarz

              • zsolpyw
                Elegance
                • 2012
                • 897

                #8
                mariush19, tak bylo, po zmianie plynu kiera byla wyraznie twardsza. Po 1000km sie wyłagodziło aktualnie mysle ze jest podobnie jak przed wymiana, jesli ciezej to zupelnie minimalnie.

                Swiece mam teraz tez V27, wczesniej mialem V24, a wczesniej nie wiem jakie. Nie zauwazam roznicy, zawsze odpalalo i silnik pracowal super rowno. Moze masz inny problem.
                Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                Jeżdżę w blasku
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                Komentarz

                • utek
                  Elegance
                  • 2007
                  • 867
                  • Superb II combi (3T5)
                  • APK 2.0 MPI 115 KM

                  #9
                  Moje auto (LPG) jeździło na świecach Bosch Irydowych. Jeździło normalnie, ale problem pojawiał się po uruchomieniu klimatyzacji. Szarpało silnikiem, jakby na jeden gar nie chodził. Oczywiście muł z klimatyzacją, szarpał itd. Po zamontowaniu NGK Vline 27 problem ustąpił, pozostaje jedynie nierozwiązywalny problem wypadaniem zapłonu, choć praktycznie niezauważalny. Z pozytywów, to po 2000km zauważalny spadek zużycia paliwa o ok. 0,4l/100km.

                  Komentarz

                  • pedros
                    RS
                    • 2009
                    • 1958
                    • Volkswagen
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez zbigzydecki
                    Zamieszczone przez pedros
                    oraz dodałem AR9100.
                    a,co to jest i gdzie można to kupić,bo noszę się z zamiarem wymiany oleju w skrzyni,a nie wiem co to za dodatek.Oraz w jakiej proporcji się go dodaje.
                    To jest rzekomo mocny modyfikator tarcia konfekcjonowany przez Archoil.
                    Na opakowaniu są szczegółowe proporcje ile do oleju silnikowego a ile do oleju w ręcznej skrzyni biegów. Ja wlałem ok 170 ml.
                    Niestety nie wiem co bardziej pomogło czy 75W Fuchs czy ten dodatek a może suma działań.
                    Ludzie leją tez cerateca do skrzyni.

                    Źródło zakupów - forumowi sprzedawcy pomogą

                    Komentarz

                    • Marian 2
                      L&K
                      • 2007
                      • 1085
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • AQY 2.0 MPI 115 KM

                      #11
                      Tu jest sporo usprawnień, które poprawiają fabrykę:

                      Temat jest zamknięty, i dlatego brakuje tam kilku najnowszych rozwiązań.

                      Komentarz

                      • ovi
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 105

                        #12
                        Jeżeli chodzi o ceramizer to tez mam dobre zdanie. W zimie zaczęły odzywać sie panewki, poszukałem opinii, widziałem test z TVN Turbo, kupiłem i faktycznie pomógł. Ale coś w tym jest że producenci/mechanicy będę pisać że nie działa bo z czegoś tez muszą żyć

                        Komentarz

                        • thearchitect
                          Ambiente
                          • 2013
                          • 166

                          #13
                          Zamieszczone przez ovi
                          Jeżeli chodzi o ceramizer to tez mam dobre zdanie. W zimie zaczęły odzywać sie panewki, poszukałem opinii, widziałem test z TVN Turbo, kupiłem i faktycznie pomógł. Ale coś w tym jest że producenci/mechanicy będę pisać że nie działa bo z czegoś tez muszą żyć
                          Opinii tyle ile ludzi - osobiście nie zalałbym tego, gdyby z motorem było wszystko w porządku. Jeśli już się zaczyna coś odzywać i prawdopodobnie nie obejdzie się bez remontu można agonię silnika odłożyć w czasie, tylko po co...
                          Wolałbym kupić lepszy olej niż jakieś uszlachetniacze. Obecnie produkowane oleje i tak zawierają ich odpowiednią ilość, w normalnie ekspoloatowanym aucie nie powinno się nic stać bez nich. A może to moje nastawienie, kiedy to wszystko w Skodzie było w porządku, postanowiłem zalać oczyszczac wtrysków LPG i... padły po 2kkm. Może przypadek, może nie ;-)

                          Fajny wątek, co do świec to pewnie niedługo będę miał okazję się przekonać o nich, bo zbliża mi się przegląd 90kkm.

                          Komentarz

                          • pedros
                            RS
                            • 2009
                            • 1958
                            • Volkswagen
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez thearchitect
                            Zamieszczone przez ovi
                            Jeżeli chodzi o ceramizer to tez mam dobre zdanie. W zimie zaczęły odzywać sie panewki, poszukałem opinii, widziałem test z TVN Turbo, kupiłem i faktycznie pomógł. Ale coś w tym jest że producenci/mechanicy będę pisać że nie działa bo z czegoś tez muszą żyć
                            Opinii tyle ile ludzi - osobiście nie zalałbym tego, gdyby z motorem było wszystko w porządku. Jeśli już się zaczyna coś odzywać i prawdopodobnie nie obejdzie się bez remontu można agonię silnika odłożyć w czasie, tylko po co...
                            Wolałbym kupić lepszy olej niż jakieś uszlachetniacze. Obecnie produkowane oleje i tak zawierają ich odpowiednią ilość, w normalnie ekspoloatowanym aucie nie powinno się nic stać bez nich. A może to moje nastawienie, kiedy to wszystko w Skodzie było w porządku, postanowiłem zalać oczyszczac wtrysków LPG i... padły po 2kkm. Może przypadek, może nie ;-)

                            Fajny wątek, co do świec to pewnie niedługo będę miał okazję się przekonać o nich, bo zbliża mi się przegląd 90kkm.
                            Rola ceramizera nie jest poprawienie luzów przytarc choć owszem działa. Jego ideą jest zamrożenie stanu silnika i zabezpieczeniu kontaktu metal - metal. A takie ma niejednokrotnie miejsce nawet i nawet nie wiemy

                            Czy warstwa ceramiczna działa? Jeśli w innych branżach jest to konieczność to i tutaj osobiście jestem za.
                            Lepszy olej i tak warto lać niezależnie od uszlachetniania.

                            Komentarz

                            • zsolpyw
                              Elegance
                              • 2012
                              • 897

                              #15
                              Wlasnie nabylem specjaly Liqui Moly

                              - Ceratec
                              - MoS2 do oleju
                              - MoS2 do skrzyni
                              - Czysciciel wtryskow
                              - Plukanka

                              Niebawem aplikacja :twisted:
                              Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                              Jeżdżę w blasku
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                              Komentarz

                              • zbigzydecki
                                Drive
                                • 2010
                                • 43

                                #16
                                Nabyłem,ale gdzie i w jakiej cenie?Adres można by zapodać.
                                zibi

                                Komentarz

                                • zsolpyw
                                  Elegance
                                  • 2012
                                  • 897

                                  #17
                                  MÓj kurak przyjal MoS2 do silnika i MoS2 do skrzyni!!

                                  test jutro 800km w podrozy wakacyjnej
                                  Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                  Jeżdżę w blasku
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                  Komentarz

                                  • ovi
                                    Ambiente
                                    • 2014
                                    • 105

                                    #18
                                    W przypadku nowego auta to pewnie warto od razu jechać do mechanika ale gdy ma się starsze myślę że warto najpierw spróbować pomóc takimi specyfikami jak wspomniany Ceramizer, a jeżeli to nie pomoże to wtedy mechanik i zastanowić się czy remont będzie opłacalny.

                                    Komentarz

                                    Pracuję...